maanantai 25. elokuuta 2014

Words are very unnecessary

Yhden pitkän viikonlopun aikana ehtii tapahtua vaikka mitä.

Leivoin lauantaisia tupareita varten jo keskiviikkona mustikka-vaniljapullia.

DSCN0533

Torstai-iltana hain Haltiapojan rautatieasemalta.

DSCN0558

Perjantaina lähdin aikaisin koulusta, jotta ehdimme Ouluun kaupungille etsimään juttuja lähinnä Haltiapojalle. Niitä tosin ei juurikaan löytynyt, mutta minulle kyllä. Kumma homma.

Lauantai-aamuna leivoimme pitsat - toiseen korvasieniä ja toiseen kaikkea muuta - ennen kuin suurensuuri määrä vieraita (kaksi) saapui paikalle. Sitten istuskelimme rauhassa muutaman tunnin syömässä, jutskailemassa ja kikattelemassa. Ja vieraat lähtivät kotiin. Olipas hurjaa.

Sinä iltana kävimme vielä Haltiapojan kanssa seikkailemassa hautuumaalla ja leikkikentällä.

DSCN0600

DSCN0610

DSCN0615

DSCN0616

DSCN0621


Sunnuntaina vein armaani lempparipaikkaani näillä main, siihen puistoon josta kirjoitin jo aikaisemmin.

2

3

4

DSCN0636


Taas hämähäkki. En hoksannut kuvaa ottaessani, että sellainen lekotteli puunrungolla, yritin vain kuvata sievää kaarnaa.

DSCN0644

DSCN0657


Kuolleet lehdet ovat kauniita. Ainakin minun mielestäni.

DSCN0666




Löysin ihan sattumalta itselleni jo jonkin aikaa kaipailemani talvikengät etsiessämme kenkiä armaalleni. Ainoa pari viime talven mallistosta jäljellä, minun kokoani, aitoa nahkaa, kotimaiset, vaivaisen pieni hinta, ja niin kauniit.

DSCN0585

Sain taannoin M:ltä kotitossut, niissä on Jack. Arvostan.

DSCN0745

Löysin myös huuto.netistä tekonahkaisen repun, millaista olen halunnut jo pitemmän aikaa. Juuri sopivan kokoinen minun koulurepukseni, kun ei tarvitse mitään kirjojakaan kuljettaa mukana.

DSCN0741

Tänään saattelin haikein mielin ja itku silmässä Haltiapojan junalle. Sitä ennen pyörittiin taas hieman kaupungilla, ja tällä kertaa löysin vähän erilaisia juttuja.

DSCN0738

Yrttiteetä, maistelin sitä jo iltapalaksi, oli vahva lakritsan maku.

DSCN0720


Parit suitsukkeet. Olen taas pitkästä aikaa halunnut poltella niitä, ja kaipailin jo jotain uusia tuoksuja. Olen tykästynyt laventeliin viime aikoina.

DSCN0724

Sekä vihdoin tuoksuöljy. Olen ostanut sellaisen öljyn..poltto...jutskan? mitäneovatnimeltään... jo aikoja sitten kirpparilta, oikein kauniin, mutta öljyn osto on jäänyt kun en ole sattunut näkemään niitä missään. Nyt Inka-aitassa sain nuuhkia niin monia eri hajuja, että meinasi mennä pönttö sekaisin, mutta sitten kun tämä Seven Sea sattui kohdalle, tiesin, että TÄTÄ minulle!

DSCN0734

Polttelin sitäkin jo hieman, aivan ihana. Ei taida kauan kestää tämä piskuinen puteli.

DSCN0750





Nyt taas yksin hiljaisessa kodissa. On tavallaan mukavaa olla yksin ja laiskotella rauhassa, mutta silti niin kovin kurjaa hyvästellä rakkain.



4 kommenttia:

  1. Minä rakastan kans kaikenlaisia merituoksuja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse asiassa en ole kyllä ennen törmännyt merituoksuun josta pitäisin :O

      Tämä oli jokin ihan ihmeellinen tapaus!

      Poista
  2. Suitsukkeita, tuoksujuttuja... Mieki tahtoo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja olen ostanut myös uusia kynttilöitä, ripustellut tunnelmavaloja ja lyhtyjä joka paikkaan, kaivanut pörröiset sukat ja pehmoiset neuleet kaapista, pimenevissä illoissa on tunnelmaa <3

      Laitankin teen tulille ja tuoksut palamaan -->

      Poista

Penni ajatuksistasi.